پنوماتیک چیست؟ باید توجه داشت که از پنوماتیک برای انجام ساده ترین کارهای مکانیکی نیز استفاده میشود اما امروزه به ختطر توسعه تکنولوژی پنوماتیک، این نقش اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
تعریف کامپوزیت به زبان ساده: به موادی گفته میشود که از ترکیب دو یا چند ماده با خواص فیزیکی، شیمیایی یا مکانیکی گوناگون ساخته شده باشد.
این ماده مدرن چند سالی است که نقش پررنگی در انواع صنایع از مکانیک و رباتیک تا ساختمان سازی و پزشکی داشته است.
برای شناختن بیشتر کامپوزیت در ادامه با ما همراه باشید:
هوزینگ بلبرینگ از قسمتهای جداناشدنی هر سیستم یاتاقان بندی است.
گاهی اوقات هوزینگ بلبرینگ در داخل قطعات پیشبینی میشوند و گاهی لازم است به دلایلی هوزینگ بلبرینگها، یک قطعه جدا باشد.
در این مطلب با هوزینگ بلبرینگ یکتکه آشنا میشوید پس در ادامه با وبسایت آقای مهندس همراه باشید.
سیلندر پنوماتیک Pneumatic cylinder چیست؟ انواع سیلندر پنوماتیک. جک یا سیلندر پنوماتیک در واقع مهم ترین قسمت یک سیستم پنوماتیکی است. بطور کلی سیلندر پنوماتیک تجهیزی است که عملکرد آن توسط باد صورت می گیرد و در واقع از قدرت هوای فشرده برای ایجاد حرکت های طولی و رفت و برگشت استفاده می کند. عملکرد سیلندر پنوماتیک مشابه جک هیدرولیک می باشد ولی به دلیل اینکه هوا به عنوان یک سیال در دسترس تر است ، کارکرد آن ساده است و در مقایسه با روغن هیدرولیک آلایندگی کمتری دارد و هزینه کمتری دارد ، در صنایع مختلف بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. یک سیلندر پنوماتیک از بدنه ، پیستون ، پکینگ و اتصالات تشکیل شده و بسته به میزان باری که تحمل و منتقل می کند و کورس آن انتخاب می شود.
شیر دیافراگمی (diaphragm valve) یا شیر غشایی شامل بدنه شیر ، دو یا چند پورت، یک دیافراگم و یک قسمت که دیافراگم بر روی آن بسته می شود.
این نوع شیرها بسته به نوع استفاده ممکن است از جنس پلاستیک، فلز، چوب یا سایر مواد بسته به استفاده مورد نظر باشند.
در اصل، شیر دیافراگمی با هدف کاربردهای صنعتی طراحی شد، اما بعدها با استفاده از موادی که استریلزاسیون را تحمل کنند، در صنعت دارو سازی مورد استفاده قرار گرفتند.
اسب بخار توسط جیمز وات(١۸١٩- ١۷٣۶) ابداع شد. بیشتر شهرت او به خاطر کارهایش برای بهبود ماشین بخار است. همچنین ما هر وقت از لامپ های ١۰۰ واتی حرف می زنیم به یاد او می افتیم.
داستان از آن جا شروع شد که جیمز وات در یک معدن زغال سنگ با اسب هایی که زغال سنگ بلند می کردند کار می کرد. و به دنبال راهی بود تا بتواند در باره ی توان هر یک از این اسب ها صحبت کند.
او دریافت که به طور میانگین، یک اسب معدن می تواند ۲۲۰۰۰ پوند-فوت (حدود ٣۰ کیلوژول) کار را در یک دقیقه انجام دهد. سپس او این عدد را ۵۰ درصد افزایش داد و اسب بخار را ٣٣۰۰۰ پوند-فوت (حدود ٤۵ کیلوژول) انرژی در یک دقیقه قرار داد.
واحد اسب بخار در واقع یک واحد دلخواه بود که پس از گذشت قرن ها، امروزه در خودرو ها، ماشین های چمن زنی، اره برقی ها و در بعضی جارو برقی ها به کار می رود.